reklama

Chyba bude na trase

Vystupujúc dnes pred domom z trolejbusu ma zozadu zasiahla horúca polievka. Mladá pankáčka v slamenom klobúku so sýto-červenými ústami ako z ruského filmu. Rádoby Lolita si v trolejbuse pochutnávala na čínskej instantnej polievke v umelohmotnom vandlíku a zaiste si pripadla nedbalo elegantná a strašne cool. Ja naozaj neviem ako, ale zrazu som mala ruku po lakeť v tom vandli a po chrbte mi stekala horúca instantná zmes. Dnes, celý deň mierne apatická, som sa ani nestihla rozčúliť. Len som sa začudovane dívala z okna ako Lolite polievka na zastávke ďalej náramne chutí, hoci sa v nej vykúpala moja celá, nemôžem povedať, že čistá ruka. Nuž, inú polievku nemala.

Písmo: A- | A+

Doma môj nastávajúci o život čistil marhule. Za chvíľu mal ísť hrať akúsi laserovú hru a strašne mi chcel pomôcť pri výrobe lekváru. Polievka mi tiekla pomaly po chrbte do gatí, ale spokojne som sa usmiala.

Nato zavolal otec. Tri štvrte roka sa s ním nebavím. Pred pol rokom som ho krátko videla na babkinom pohrebe. A asi pred dvoma mesiacmi mi volal, že zomrel náš milovaný, smradľavý pes.

Môj otec ma strašne štve. A on nechápe prečo, hoci som sa mu to všetkými možnými komunikačnými prostriedkami snažila sto krát vysvetliť. Jednoducho nereaguje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď sa s Marekom v práci o niečom dohadujeme Hugo zvykne povedať, že chyba je na trase, a nie vo vysielači alebo príjmači. Ja fakt neviem kde je chyba. Viem len, že v jednom momente ma to prestalo baviť a prestala som skúšať.

Lenže ako dlho sa to dá vydržať? Otec je otec. Zvlášť otec bývajúc otcom za všetky drobné.

Niekde sa mi stratil a mne z toho býva strašne smutno. Na gastro-entero-neviem-čo nevedia zistiť prečo mávam z čista-jasna kŕče, že sa pri tom málokedy môžem poriadne vystrieť. Možno je to preto, že neviem nájsť strateného otca.

Môj otec mi prebdené noci spočítal, keď opustil našu domácnosť. Aj vtedy ťažko, ale prekusla som nezhody mojich rodičov, ktorí vlastne vôbec nemali nezhody, ale zvýšili čísla rozvodových štatistík. Dospelým ľuďom sa to môže stať, keď spolu zabudnú komunikovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekusla som spôsob akým odišiel a hrdinsky som tu a tam prehovorila s jeho novou láskou(?). Po mesiacoch ignorácie som to uznala za vhodné. Kto sa mal naňho pozerať. Dokáže sa tváriť tak ukrivdene.

Je to jeho život, tak sa ho všemožne snažím akceptovať.

On ale nikdy nepochopil, prečo chcem ostať pri našom vzťahu a ju do toho neťahať. To je také ťažké pochopiť, že sa nechcem priateliť s niekým kto je odo mňa o dva roky starší a hrozí, že moje dieťa bude neterou, alebo synovcom mojej rovnako starej nevlastnej sestry, alebo brata?

Strašne ma štve, že môj otec je zbabelec. Že mi dvadsať rokov vštepoval zásady morálky, ktoré teraz sám porušuje. Že moju mamu klamal a nikdy jej nepovedal prepáč. Že mi to sľúbil a aj tak to nespravil. Že zabudol ako veľmi ma chcel a teraz na mňa kašle, aj keď on by vám určite tvrdil opak. Štve ma, že sa druhý krát oženil a nikomu o tom nepovedal ani slovo. Že toľko fajčí a zabudol pri tom prečo kedysi fajčiť prestal. Že ma nepočúva. A že si myslí, že sa s ním nebavím kvôli nej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štve ma, že nechápe prečo som naštvaná.

Že neocení, že ho stále hľadám, hoci sa tvárim bohvieako.

Zavolal, či sa nemôžeme hneď a zaraz stretnúť. Ide potom na mesiac preč a inokedy nemal čas. Hneď a zaraz to zrovna nešlo.

Bojím sa, že sa mu pri tom jeho mladíckom spôsobe života v päťdesiatich piatich rokoch niečo stane a nestihnem mu vysvetliť ako to celé je. A to ma štve najviac.

Stratil sa mi otec za všetky drobné, čo sa so mnou donekonečna hral s legom, varil nám čínu, čítal moje slohy, vozil ma ráno o piatej na autobus do školy a dve hodiny plnil na chalupe bazén vodou z potoka.

Jana Hoffstädter - Hoschek

Jana Hoffstädter - Hoschek

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

janička (to jej vymyslela uschi).niekedy má pocit, že je z inej planéty. Zoznam autorových rubrík:  o svetefutbalknižkymňamkymôj svetfilmycestou po Európenezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu