reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jana Hoffstädter - Hoschek

Jana Hoffstädter - Hoschek

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

janička (to jej vymyslela uschi).niekedy má pocit, že je z inej planéty. Zoznam autorových rubrík:  o svetefutbalknižkymňamkymôj svetfilmycestou po Európenezaradené

reklama

o svete

Čo s tým

Jana Hoffstädter - Hoschek

Čo s tým

Pán Spišiak, Viceprezident policajného zboru, teda aspoň myslím, a ak to komolím ospravedlňujem sa, ale všetci vieme o koho ide, sa vyjadril v tom zmysle, že bol zorganizovaný pochod proti rasizmu, hoci bol zavraždený biely Slovák, príslušník väčšiny (na Slovensku) a nie človek inej farby pleti. Ak sa ublíži niekomu farebnému, vtedy sa nikto nebúri. A pán Spišiak má, žiaľ, pravdu, ale určite zato netreba viniť organizátorov pochodu. Ja si myslím, že ide o našu spoločnosť. Je to smutné, ale je to tak. Ak ublížia alebo dokonca zabijú Róma, či človeka –cudzinca, farebného, šikmo-okého, proste iného, nikoho to nerozruší. Rómovia nikoho nezaujímajú, sú to predsa len cigáni. Vyzerá to tak, že sa musela stať takáto tragédia, aby to Slovenskom pohlo. Je to kruté. Videla som jeden dokument o cudzincoch žijúcich na Slovensku, ktorí tu pracujú a majú rodinu. Ktorí sa tu zaľúbili a ostali tu žiť. A nežije sa im tu ľahko. Väčšina z nich povedala, zvykli sme si, zvykli sme si na útoky, ale čo naše deti. Bojíme sa o ne, oni sa boja chodiť do školy, na ihrisko, von. Rómovia, tá tak strašne nechcená skupina ľudí (ľudí!!!!) aj oni sa boja. A strach je zlá vec. Ter

  • 11. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 718x
  • 3
Say thank you!

Jana Hoffstädter - Hoschek

Say thank you!

Len krátko. Rozmýšľala som ako to urobiť. Kliknúť na karmu by mi určite bolo vykričané do ksichtu. Tak inak. Ak máte ten pocit, napíšte do diskusie ďakujem a podpíšte sa. Za to, že sa našiel človek, ktorý zorganizoval včerajší pochod proti rasizmu.

  • 10. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 858x
  • 40
Kašlime na dejiny, predĺžený víkend je lepší

Jana Hoffstädter - Hoschek

Kašlime na dejiny, predĺžený víkend je lepší

Dnešní prváčikovia vôbec netušia, že 1. september je prvým školským dňom. Teda vlastne býval. Dnes je to Deň ústavy, o tom sa určite neskôr budú učiť. Ja som bola z tých šťastnejších, ktorí do školy každoročne chodili 1. septembra, a z tých dvojnásobne šťastnejších, lebo ma tam vždy čakal plný stôl zošitov, pier a farbičiek. Najlepšie bolo, keď som mala službu a mohla som pár minút pred koncom hodiny utekať dolu do jedálne po kýbel mlieka. Mlieko v plastikových sáčkoch. Nič moc, kakao bolo oveľa lepšie, ale bývalo len občas. Dnes je uz všetko inak. 1.septembra sa oslavuje Deň vzniku Slovenskej republiky. Ale počkať, neoslavujeme vznik Slovenska nahodou 1. januára?

  • 28. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 549x
  • 7
Adieu, Vienna

Jana Hoffstädter - Hoschek

Adieu, Vienna

Do Viedne prišla jeseň. Na Ringu padajú listy a ráno o ôsmej je vo Viedni chladnejšie ako v Bratislave, keď o pol siedmej odchádzam z domu. Aj rukavice by som zniesla. Ale behom dňa sa tak nádherne vyčasí, vylezie slniečko a padá pomedzi konáre stromov na ulicu. Sem-tam sa odrazí od okna starej električky a rozpŕchne sa všade navôkol. Normálne prší zlatý, slnečný dážď a ja letím zo stanice do školy pešo. Stý, alebo dvestý krát. A tých pár krát, čo ma ešte čaká, sa dá porátať na prstoch jednej ruky. Tak teda adieu, Vienna.

  • 13. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 860x
  • 10
Čo vám budem hovoriť...

Jana Hoffstädter - Hoschek

Čo vám budem hovoriť...

Niektorí z vás už vedia, že píšem diplomovku na tému integrácie Rómskej menšiny medzi nás väčšinu. Sľúbila som, že podám správu, keď sa vrátim z terénu. Bola som teda na východe, navštívila som pár osád, stretla sa s ľuďmi, ktorí denne pracujú a snažia sa, aby Rómom bolo lepšie, a hlavne, aby sa o to oni sami snažili. Cesta do Michaloviec vlakom je fakt dlhá a strašne z toho bolí zadok, ale stálo to zato a išla by som znova.

  • 26. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 169x
  • 44
reklama
naši Rómovia- čo vy na to? ja toto...

Jana Hoffstädter - Hoschek

naši Rómovia- čo vy na to? ja toto...

píšem diplomovú prácu o Rómoch. materiálu mám už nazbieraného kopec, stretla som sa už s viacerými odborníkmi, čítam rôzne knihy, už sa len do toho pustiť. rozbieham sa už mesiac, trpím však momentálne syndrómom posledného leta študenta na voľnej nohe a tak si to leto, skôr než začne hard life ešte kúsok užívam. v poslednej dobe som sa dostala do viacerých diskusií o našej Rómskej menšine. niekto sa ma spýta o čomže píšem diplomovú prácu a už to fičí. aj minule na guláši sme sa rozrečnili. a tak si tvorím názor, potichu skúmam a pozorujem čo si tí ľudia okolo mňa vlastne o tých našich Rómoch myslia. možno sa mi podarí zachytiť aj pár vašich názorov. vo viedni, kde študujem si o nás myslia (samozrejme nie všetci, ja nerada generalizujem, píšem o tom čo sa do uší dostalo mne), takže mne sa dostalo do uší, v rakúsku, že pre tých Rómov nerobíme skoro nič. viete, oni sú tam veľmi liberálni. ale v skutočnosti vedia o veci pramálo.

  • 5. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 671x
  • 28
ženská obriezka - detaily k Waris, voľný preklad

Jana Hoffstädter - Hoschek

ženská obriezka - detaily k Waris, voľný preklad

... mám päť rokov a sedím na kameni v mojom rodnom Somálsku. Je skoro ráno a mám strach. Mama mi sedí za chrbtom, objíma ma nohami a do úst mi vkladá kúsok akéhosi koreňa, aby som si od bolesti neodhryzla jazyk."waris", vraví "vieš, že ťa neudržím, som tu s tebou sama, buď poslušná a odvážna a budeš to mať zachvíľu za sebou." vidím handry tej starej ženskej, pohľad jej mŕtvych očí, tašku z koberca a jej dlhé prsty, ktorými z tašky vyberá zlomenú žiletku. vidím na nej zaschnutú krv.

  • 4. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 555x
  • 36
reklama
SkryťZatvoriť reklamu